28 Eylül 2012 Cuma

Hazırlıklara devam

Merhaba!

Bebiş planlarını bir ay öne çektiğimizi geçtiğimiz günlerde paylaşmıştım sanırım.
Yani bir kaç gün sonra gelecek olan adetimden sonra bir adet dönemimiz daha kaldı denemeler için :)
Sigorta yaptırıp, 1 seneden geriye saymaya başladığımız günler dün gibi. Bu kadar çabuk geçtiğine gerçekten inanamıyorum.  Bir senedir full hazırlık içinde olsam da, eksik kalan bazı testler vardı. Hem testleri yaptırmak, hem kist tekrar hortlamış mı baktırmak hem de şu damar problemimi danışmak için randevu almaya karar verdim ve hastaneyi aradım.Ne öğrendim dersiniz? Doktorum doğum iznine çıkmış! Kadıncağızın hamile olduğunu bile farkında değildim. Ona devam edeceğim konusunda o kadar kararlıydım ki, bir an ne yapsam bilemedim. Önce, daha önce Medipol'de gittiğim doktora gitmeyi düşündüm. Gebeliği onunla sürdürmesem bile en azından bir kontrolden geçerdim. Ama sonra, Aslı Hanım'ı arayıp tavsiyesini  almaya karar verdim. Hem, hastalarını özellikle yönlendirdiği bir doktor vardı belki. Arayıp tebrik ettim ve doğum izninde bana kimi tavsiye edebileceğini sordum. Farklı isimler saydı ve hepsini deneyebileceğimi söyledi, hatta kendisinden önce aynı hastanede gittiğim doktorun ismini söyledi ki, nasıl hatırladığına baya şaşırdım. Ama ben, bir ay sonra gebelik düşünüyoruz ve özellikle normal doğumu destekleyen bir doktor istiyoruz deyince, "O zaman mutlaka Gazi Bey'e gitmelisiniz" dedi. "Normal doğumu destekleyen doktor" diye bir kavram olması ve emrivaki sezaryen yapmak istemeyen kadınların fellik fellik bu doktorları araması oldukça şaşırtıcı bir şey olsa gerek farklı bir ülkede. Bizim bu kadar kanıksamış olmamız daha mı şaşırtıcı acaba? Zaten zor olan hamilelik sürecinde, doktorlarla normal doğum inatlaşması yapmak zorunda olmak, ne kadar boşa harcanan bir enerji.
Neyse, sonuçta internette kısa bir araştırma yapıp güzel yorumlarla karşılaşınca, Gazi Bey'e bir email atıp durumumu özetlemeye karar verdim. Yorumlardan birinde atılan maillere anında cevap verdiği yazıyordu.  Gerçekten de tam bir dakika sonra, şu anda şehir dışında kongrede olduğunu ama beni önümüzdeki hafta tüm testlerimle birlikte beklediğini söyleyen mailini aldım:) Haftaya cumartesiye randevu aldım. Umarım iyi geçer. Bu seferki diğer gittiğim muayenelerden farklı olacak zira. Gebelik öncesi muayene denen randevuda detaylı bir muayene yapılıyor ve genetik olarak taşınan riskleri bilmek için hem kadın ve erkeğin hem de onların ailelerinin sağlık öyküleri isteniyor. Haftaya bütün test sonuçlarımı bir araya getirip, dersimi de iyice çalışıp öyle gideceğim doktora:) Hatta sormam gereken soruları biraz daha araştırayım bloglardan. Doktordan çıktıktan sonra kendi kendime, keşke bunu da sorsaydım, şunu da söyleseydim demekten nefret ediyorum.

Devam edecek...:)

İLKE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar