16 Aralık 2013 Pazartesi

Gebelik Günlüğüm : 36. Hafta

36+1 günlük gebe
Merhaba,

Artık son dönemece girdik. Beklenen doğum tarihine göre dört haftamız kaldı. Ama sanki bana hep daha erken gelecekmiş gibi geliyor. Deniz'in gelişimi zaten 2 hafta önden gidiyor başından beri. Erkenden aşağıya inmiş olması da 40 haftayı doldurmayacakmış hissimi kuvvetlendiriyor. Açıkçası işlerimi devredip doğum iznine çıkmaktan başka bir düşüncem yok. Sonrasında kendisi için en iyi zaman neyse o zaman gelsin  Deniz Bey. Hayırlısıyla 4 iş günüm kaldı. Doğurmadan atlatırsam çok mutlu olacağım :) Sonra belki Deniz gelmeden biraz  dinlenip kafa dinlemeye ve doğuma odaklanmaya vaktim olur. Kısmet :)

Geçtiğimiz Çarşamba gününden itibaren, benim yerime 7 ay çalışacak kişi iş başı yapacağı için ofise gitmem gerekiyordu. Aksi gibi deli gibi tipi fırtınası olan günü seçmişim ofise gitmek için. Sırtımda bilgisayar çantasıyla, o korkunç havada kayma düşme tehlikesiyle ve kafamı fırtına nedeniyle yerden kaldıramaz durumda ofise ulaştım ama risk aldığım için kendime de kızdım. O gün bir sürü kişi hava durumundan dolayı ofise gelemedi ama ben 9 aylık gebe halimle o yolu teptim :( Sonraki günler ofise gelemeyeceğimi söyleyip, işleri devredeceğim kişinin bizim eve gelmesini istediğimi söyledim. Neyse ki sorun olmadı ve sonraki günler eğitim için o Üsküdar'a geldi de sorunu çözdük.

Bir süredir neredeyse yok olan Braxton Hicks kasılmaları yine kendini göstermeye başladı. Tabii bu seferkiler normal. Genel olarak çok rahatsız etmiyorlar. Ancak geceleri sağdan sola dönmek yine büyük işkence. Yine de Deniz aşağı erken indiği için kurtulduğum reflü ve kaburga sıkışması sayesinde geceleri biraz zorlu da olsa uyku uyuyabilir oldum. Yalnız gece bir kaç kez üstüne yattığım taraf ciddi anlamda tutulmuş halde uyanıyorum. Buna da şükür :)

Cumartesi günü doktor kontrolümüz vardı. Bundan sonraki ziyaretlerimiz haftada bir olacak. O gün de şansımıza tüm şehirde elektrik kesintisi vardı ve bekleme odasında beklerken dahi elektrik daha gelmemişti. Her kontrolde USG yapılması gereksiz bir şey biliyorum ama son haftalar olduğu için yine de girmek istiyordum. Neyse ki tam doktorla sohbet aşamasında elektrikler geldi ve Deniz'i görüp keyfinin gayet iyi olduğunu, kilosunun yaklaşık 3200 grama yaklaştığını ve doğum pozisyonunda beklediğini duyduk.
Ayrıca, doktorumuzla doğal doğum pozisyonlarını konuşup, evde alıştırma olması açısından esneme hareketleri yapmam konusunda sözleştik.

Bir süredir planladığım ancak geç saatlere kadar çalışmaktan dolayı fırsat bulamadığım, bebek eşyalarının yıkanıp ütülenmesi işi de bu hafta halloldu. Gerçi şimdiye kadar 4 makine yıkanmış olmasına rağmen hala daha belki 2 makine dolduracak eşyanın kalması beni dehşete düşürmedi değil :) Minicik bir insanın nasıl bu kadar eşyası olabiliyor hayretler içindeyim. Eşyaların yıkanmasının yanında kurumaları da bir dert. Her bir makine neredeyse 2 buçuk 3 günde kurudu evin içinde. Bayağıdır erteliyoruz ama bir an önce kurutma makinesi almak artık şart oldu. Cumartesi günü de sağ olsun annem bütün giysileri ütüleyip çekmecelere yerleştirdi. Sonradan yıkanan nevresimlerin de bir ara ütülenmesi gerekecek.

Hastane çantası hazırlama işi de çoktandır aklımı meşgul ediyordu. Bu hafta sonu neyse ki onu da büyük oranda hallettim. Deniz'in ve benim eşyalarımız bir orta boy valize sığar diyordum ancak sadece benim eşyalarım valizi doldurdu ve Deniz'e ayrı bir çanta yapmam gerekti. Çağrı da kendisine ayrı bir sırt çantası yapacak. Halihazırda kullanılan şeyler ve atıştırmalıklar son anda valize girecek. Deniz için koyacağım kıyafetlerin bedenlerinde de kararsız kaldım. Bu yüzden hem erken doğan hem yeni doğan hem de 0-3 ay giysiler koydum çantaya. Bakalım hangi beden uyacak oğluşa :)

Hastane çantası listemiz şu şekilde:

İLKE
2 gecelik
Sabahlık
4 çorap-1 patik
Terlik
Bol iç çamaşırı
2 emzirme atleti
1 büyük-1 küçük havlu
2 yastık kılıfı
1 paket hijyenik ped
1 paket göğüs pedi
Zeytinyağı ve masaj yağı (lavanta)
Tarak-toka-lohusa saç bandı:) vs
Diş fırçası-macun-şampuan-sabun
Pilates topu
Eve dönüş giysileri
Sıcak su torbası
Sigorta kartı
Islak mendil

DENİZ
1 adet erken doğan tulum
2 adet yeni doğan tulum
1 adet 0-3 ay tulum
2 adet yeni doğan body
1 adet 0-3 ay body
yelek
çorap-patik-şapka
2 battaniye
1 paket bebek bezi
Zeytinyağı ve masaj yağı (kayısı çekirdeği)
Sling
Oto koltuğu (çantada değil tabii ki)
Eve dönüş için kalın tulum
Islak mendil

ORTAK
Bebek şekeri
Şarj aletleri
Atıştırmalık
Ajanda-kalem
MP3 çalar
Fotoğraf makinesi ve şarjı
Kupa
Doğum planımızın bir kaç çıktısı

Ve Çağrı'nın kendi eşyaları.

İlk kez, yılbaşı bu kadar yakınken hiç gündemimizi meşgul etmiyor. Deniz'in gelişine o kadar odaklanmışız ki, daha yeni yılda ne yaparız diye bile konuşmadık Çağrı'yla. Bakalım yeni yıla Deniz'le mi gireceğiz? :))

Şimdilik bizden bu kadar.

Sevgiler

İLKE & DENİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar