2 Temmuz 2013 Salı

Gebelik Günlüğüm : 12. Hafta

Haftasonu yazmayı planlıyordum ama bugüne kısmetmiş :)
12. haftayı Cumartesi günü geride bıraktık. Aynı gün beklenen ikili taramamız vardı.
Haftasonunu geçirmek için İzmit'e geçmeden önce, görüntüleme merkezinin yolunu tuttuk heyecanla.
Önce doppler ultrasonda bebişimizi gördük sonra da tahliller için kan verdik.
Ultrasonu yapan doktor bebeğimizi ölçtü biçti ve bize her şeyin yolunda olduğunu söyledi. Bu arada bu kadar erken görmeyi beklemediğimiz bir şey de gördük ekranda :) Galiba oğlumuz oluyor! Doktor kesin bir şey söylemek istemese de gördüğümüz "şeyi" o da teyid etti :) Bakalım 20 Temmuz'daki kontrolde öğreneceğiz durumu.
Bu arada, gebeliğin başında yüksek çıktığı için doktorun bir ay sonra tekrar edilmesini istediği TSH sonucu yine yüksek çıktı ve doktorum beni Endokrinoloji'ye yönlendirdi. TSH değerim yüksek olmakla beraber, referans değerlerin altında olduğu için, başta bunu doktorumun abartması olarak düşünüp Endokrinoloji'ye gitmek istemedim. Ama sonra biraz sakin  düşünüp, pek sevmesem de internetten bir iki araştırma yapınca gebelikte TSH yüksekliğinin oldukça riskli olabileceğini farkedip hemen randevu aldım.
Randevu aldığım doktorun normalde 1 ay boyunca muayenleri dolu oluyormuş ancak şansımıza tam ertesi güne bir açılma olmuş. Sonuç Hipotriod ve ben 10 gündür Tirod hormonu kullanıyorum. İlerleyen zamanlarda testlerin sonucuna göre ilacı bırakabilirim.  İnşallah her şey yolunda gider.
Bunların dışında çok şükür gebelikle doğrudan alakalı fazla bir şikayetim yok. Bebişim beni üzmüyor:) Sindirim sistemim artık daha stabil durumda. Korkunç açlıkları ve hazımsızlıkları pek yaşamıyorum. Yalnız geçtiğimiz haftadan beri biraz daha sıklaşan baş dönmeleri ve çarpıntılar var, ki bunların da normal olduğu biliyorum. Kaldı ki kan sulandırıcı almama neden olan damarlarla ilgili rahatsızlığımın gebelikte biraz daha hissedilir olabileceği söylenmişti.
Gebelikle ilgili olmayan ama gebeliğin ilerlemesiyle beni biraz sıkıntıya sokacağı belli olan dayanılmaz bel ağrılarım var. Sanırım altı ayı geçti sıkıntı başlayalı. Bu kadar uzun sürmesi için belime ne yapmış olabilirim bilemiyorum :( Bir kaç gün düzelse bile, ardından hemen tekrar başlıyor ve bir çok günü evden çalışarak geçirmeme neden oluyor. Oturmak benim için büyük sıkıntı. Dolayısı ile ofiste kesinlikle rahat edemiyorum. Neyse ki evden çalışmam şirkette sorun yaratmıyor.
Hafta sonu hem memleketten gelen babanemizi görmek hem de bir arkadaşımın kına gecesine  katılmak için İzmit'e gittik. Hem giderken hem dönerken yaptığımız otobüs yolculukları tam anlamıyla işkenceydi. 10 gün sonra iki günlük bir mini tatil için Kerpe'ye gitmeyi planlıyoruz. Bakalım 2.5 saat otobüste ne yapacağım.

Gelelim bebişimizin gelişimine: Bebiş 12. haftada Lime büyüklüğündeymiş ve artık ellerini kollarını oynatabiliyor, karnımı dürttüğümde bana karşılık verebiliyormuş. Aynı zamanda amniyotik sıvının içine çişini yapmaya başlamış :) Gerçi biz daha önceki ultrasonda da parmaklarını açıp kapadığını, tekme attığını görmüştük.

Haftanın tavsiyesi: Bu filmleri bulun ve izleyin.
The Business of Being Born, Orgasmic Birth, and Birth Story

Sevgiler

İLKE

Bebişe aldığımız ilk eşya :) Her gün bakıp bakıp sırıtıyorum :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar