30 Temmuz 2013 Salı

Gebelik Günlüğüm : 16. Hafta


16 haftalık göbek :)

16. haftayı doldurduk bile. Neredeyse gebeliğin yarısına yaklaşıyoruz. Hala yolun çok başındaymışız gibi gelse de haftaların bu kadar çabuk geçiyor olması korkutucu. Yapılacaklar listesi oldukça uzun ve haftalar böyle hızlı geçmeye devam edecek.
 Bu haftanın en önemli haberi, haftalardır inat edip net bir görüntü vermeyen bebişin, bu hafta bize oğlan olduğunu göstermesi oldu :) Bu hafta dersimi aldım ve geçen hafta kafa üstü meditasyon pozundan çıkaramadığımız küçük beyi hareketlendirmek için ağzıma bir parça çikolata atıp girdim muayeneye. Bizimki resmen şov yaptı:)
İkinci önemli haber de biraz aceleyle de olsa, sonunda yeni doktorumu görmeye başlamam oldu. Her hafta doktor kontrollerinden bahsetmem bu kadar erken bir gebelik için normal değil elbette. Bizim de diğerleri gibi ayda bir doktoru görüyor olmamız gerekirdi. Ancak yok karın ağrısı yok onun kontrolü derken, her hafta doktora gidip, bebişi görür olduk:) Henüz geçen hafta kontrolümüz olduğu için, yeni doktora gitmeyi bir ay sonrası için planlıyordum ancak, doktorun dörtlü tarama isteme ihtimaline karşı geç kalmamak için ve geçtiğimiz hafta yoğun olarak hissettiğim rahim kasılmaları yüzünden randevu alıp bir an önce gitmeye karar verdik.
Kasılmaları önce günde bir iki kere hissetmeye başladım ve bebeğin oynaması sandım. Hatta bu kadar küçük bir bebeğin hareketlerinin nasıl dışarıdan görünebildiğine anlam veremedim. Ancak bir kaç gün sonra kasılmalar saatte ikiye üçe çıkınca biraz endişelenip araştırmaya başladım. Daha önceden de okuduğum ancak bu kadar erken olacağını bilmediğim "Braxton Hicks" kasılmalarıymış bunlar ve rahmi doğuma hazırlıyormuş. Korkacak bir şey değilmiş ancak ritmik ve düzenli bir hal alırsa, kanama ve akıntıya eşlik ederse doktoru haberdar etmek gerekirmiş. Saatte dört kere hissetmeye başayınca doktora görünmekten fayda olduğuna karar verdim ancak eski doktorumu bırakacağım için onun aramam doğru olmazdı. Bu nedenle tuttuk yeni doktorun yolunu. Doktorla uzun uzun sohbet ettiğimiz, doktorun bizi tanımak için bir çok soru sorduğu farklı bir randevuydu. Beni en çok memnun eden şeylerden biri, uslu bir gebe olup yuttuğum ama hiç hoşnut olmadığım vitamin ilaçlarını hemen bıraktırması oldu :) Vitaminleri doğal yolla almam gerektiğini, vitamin haplarının iyi şeyler olmadığını söyledi. Sonrasında ultrasona geçtik ve bebeğimizin akrobatik hareketlerini izledik. Böylece Deniz oğlanın geldiği kesinleşmiş oldu :)
sosyal medyada oğlumuzun gelişini böyle duyurduk :) Pinterest sağolsun.

Doktora kasılmalardan bahsedince, 3 gün progesteron hormonu kullanmamı istedi. Bunlar kasılmaları azaltıyormuş. Ayrıca (zaten sürekli yatıyor olmama rağmen) çok hareket etmememi, yürümememi ve yolculuk yapmamamı önerdi. Bunların dışında çok su içmek ve nefes egzersizleri yapmak da işe yararmış. 

Öte yandan, bel ve kalçamın durumu canıma iyice tak etti ve Cumartesi günü Fizik Tedavi bölümünün kapısına dayandım. Gebeliğe zararlı olabilecek ultrason gibi uygulamalar dışında, tens ve yüzeysel ısıtma kullanarak fizik tedavi yapılmasına karar verildi. Bu akşam ilk seasıma gittim ama bu önümüzdeki haftanın yazısına dahil olacak :)

Baby Center'a göre bebeğimiz bu hafta bir avokado büyüklüğünde. Gözleri ve kulakları neredeyse olmaları gereken yere gelmiş ve bacakları gittikçe kuvvetleniyormuş. Ayrıca ayak tırnakları da çıkmış.

Haftaya görüşmek üzere...

Sevgiler,

İLKE & DENİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar