6 Ekim 2013 Pazar

Gebelik Günlüğüm : 26. Hafta

Merhaba

Bu hafta ofise yalnızca iki gün gidebildim. Ancak, hem yolun beni gittikçe daha çok yorması hem de artan kasılmalar nedeniyle haftanın son üç gününü evde geçirdim.

Salı gününden itibaren kasılmaların sayısı çok arttı ve evin içindeki hareketlerimi bile etkilemeye başladı. Aynı zamanda kasıklarımda ani kramplar ve baskı hissetmeye başladım. Her ne kadar doktorum daha önce buna benzer şikayetlerim olduğunda sadece dinlenmemi söylemiş olsa da okuduğum kaynaklar önemsemek gerekebileceğini yazıyordu. Çarşamba akşamına doğru evin içinde yürürken bile acı duymaya başlamıştım ve doktorumla görüşüp NST'ye girmenin iyi olabileceğine karar verdik. Yakınlardaki bir iki hastaneyi aradım ancak mesai saatleri dışında NST yapabilecek nöbetçi personel bulunmadığını öğrenince ve önceki hafta Zeynep Kamil'de yaşadığım tatsız deneyimden sonra, soluğu Kadıköy Şifa'da aldım. Nöbetçi doktor önce muayene etti ve ultrasonla baktı sonrasında da 40 dakikalık bir NST bağlanmasını istedi. Sonuçta kasılmalar ara ara görünse de düzensiz olmaları ve rahim ağzında açılmaya sebep olmamaları nedeniyle erken doğum riski olmadığına karar verildi. Kasılmalar aynı hızda devam ediyor ama bu kontrol ve açıklamalar içimi rahatlattı. Çevremdeki hiç bir hamile bunları yaşamıyor olsa da, risk taşımadığı sürece her şeye razıyım :)

Çarşamba'dan sonra haftanın kalan iki gününü de evde geçirdim ve biraz dinlenmeye çalıştım.

Çarşamba gününden beri İstanbul'da olan ancak Kumsal'ın hastalanmasından dolayı görüşemediğimiz Didem'lerle Cumartesi sabahı görüşebildik ve kısa sürede hasret gidermeye çalıştık. Aynı akşam Çağrı'nın ofisten arkadaşının düğününe katıldık. Çok fazla elbise seçeneğim olmadığı için Elçin'in düğünü için aldığım elbiseyi giydim yine. Ortaya iyice çıkan göbeğim, düğünde oldukça ilgi çekti :)


26 haftalık gebe

Uzun süre önce yine indirim sitesinden Deniz için sipariş ettiğim bir kaç parça nihayet Cuma günü geldi.
0-2 yaş arası kullanılabilecek "Bebeğimin Dünyası" isimli resimli kelime kitabı, bir tulum, bir body ve yıkanabilir beze geçene kadar yüzlercesini daha alacağımız bebek bezi paketlerinin ilki :) İlk etapta alınacak kıyafetler açısından neredeyse hiç eksiğimiz kalmadı ancak başlarda biraz bilinçsizce alındığı için ve annemle yanlış bilgi alışverişinden dolayı gereğinden fazla 0-3 ay body ye sahibiz. Deniz'in bedenini şimdiden kestiremeyeceğimiz için biraz da yenidoğan bedeninde eşyalara ihtiyacımız olacak ancak onları da Rüzgar'dan alabileceğiz gibi görünüyor.

Bunların dışında karşı apartmandaki komşumuzun bize vereceğini söylediği, ana kucağı-oto koltuğumuz da bu hafta geldi. Kılıfı yıkandı, takıldı ve arabasına takılmış halde Deniz Bey'i bekliyor.

Bu arada, 1 Aralık'ta yapmayı planladığım bebek partisi detayları da kafamda netleşmeye başladı. Umarım o zaman kadar her şey yolunda gider ve güzel bir parti yapabiliriz. Çevremde bana sürpriz bir parti organize edecek bir kız arkadaşım olmadığı ve bunun için kaderime razı olup vazgeçmeye niyetim olmadığı için, partimi kendi kendime organize ediyorum:)

Doktor konusuyla ilgili kafamı karıştıran ve yeni kararlar almamı gerektiren bazı gelişmeler var. Ancak bu konuyu önümüzdeki hafta paylaşacağım.

Baby Center'a göre bu hafta: Bebeğimizin kulaklarındaki sinirler iyice gelişmiş ve bizi artık çok daha net duyabiliyormuş. Akciğerleri gelişmeye devam ediyor, nefes alıp verirken küçük miktarlarda amniyotik sıvıyı ciğerlerine çekiyormuş.

Sevgiler,

İLKE & DENİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar