14 Ekim 2013 Pazartesi

Gebelik Günlüğüm : 27. Hafta


27 haftalık gebe
Merhaba,

Bu hafta bel ağrılarıyla geçti. İşe sadece Çarşamba günü, bir gün gidebildim. Bel ve kalçamdaki ağrılar bir süredir çok az daha iyiydi ancak ne yazık ki, şu an yine başlardaki, beni 10 dakikadan fazla oturtmayan eski haline geri döndü. Diğer taraftan kasılmalar da beni 10 dakikadan fazla yürütmüyor :) Kısa süreliğine bir iş halletmek için çıktığımda bile, eve neredeyse sürünerek dönüyorum. Yorulduğum zaman da gecem kasık ağrılarıyla geçiyor. Böyle bir döngünün içindeyiz işte :) Neyse ki Deniz de ben de sağlıklıyız. Bir süre daha başa gelen çekilecek.

Geçtiğimiz hafta, yeniden bazı kararlar vermem gerektiğinden bahsetmiştim. Doktorumun doğum olayına doğal bakış açısından çok memnun olsam da, beni endişelendiren bu kasılmalar ve ağrılar süresince kendisinden yeterli desteği görebildiğimi söyleyemeyeceğim. Nedenini anlamadığım şekilde beni hiç bir tetkike yönlendirmedi ve kendisi de muayene etmedi. NST vs çözümleri ben dile getirince onayladı. Genelde kendi çözümlerimi kendim buldum.

Bütün bunlar beni doktor seçimi konusunda düşünmeye itti. Evet ne yazık ki, hiç bir zaman beklentilerimin yüzde yüz karşılanamayacağını farkındayım ama doktoruma tamamen güvenme isteğimden de vazgeçmek istemiyorum. En ufak bir pürüzde bile bu güveni hissedemediğim için, ilerleyen dönemlerde ve hatta doğumda, doktorumun kararlarına tereddütle yaklaşma ihtimali beni biraz korkuttu. Bu nedenle hiç istemesem de yeni bir doktor arayışına girdim ve bir çok forumda adından sıkça bahsedilen Dilek Yağmur'dan randevu almaya karar verdim. Bunu yaparken çok büyük bir beklenti içine girmek ve hemen karar vermek istemedim, belki işler yolunda gitmez ve mevcut doktoruma devam ederim diye.

Bu Cumartesi günü yeni doktorumuzla randevumuz vardı. Kendisi SSVD konusunda adı çok geçen bir doktor olduğu için hastalarının yoğunluğu beni biraz düşündürdü. Bekleme odası da çok kalabalıktı. Neyse ki görüşmemiz oldukça olumlu geçti. Her şeyden önce enerjisi ve sıcaklığı beni rahatlattı. Deniz'in ultrason görüntüsü üzerinden bize detaylı bilgi verdi, geçmiş tetkiklerimin üzerinden geçti, kasılmalarım için magnezyum takviyesi yazdı ve dinlenmemi tavsiye etti. Deniz'in baş aşağı duruşu nedeniyle ağrılarımın bu şekilde süreceğinin de müjdesini verdi :) Bunun dışında çok kısaca müdahalesiz doğum arzumu dile getirdim ve buna engel bir şey olmadığını ve kendisinin de tarzının bu olduğunu anlattı. Bir çok hastaneye gitmekle birlikte, genellikle Medicana Çamlıca Hastanesiyle çalışıyormuş. Çalışanların kendi yöntemine uymayan bir müdahale yapamayacaklarını ifade etti. Kısacası olumlu ve destekleyici tavrı kendisine ısınmamıza yetti. Umarım bundan sonra da her şey yolunda gider ve gebelik dönemini 3. doktorumuzla tamamlarız :))

Hareketlerimin oldukça kısıtlanmış olması nedeniyle, Deniz'e hazırlık konularına eskisi kadar zaman ayıramıyorum. Bu nedenle alışverişe erken başlayıp, şu ana kadar eksiklerin çoğunu tamamlamış olmaktan gayet hoşnutum :) Deniz'in alışveriş listesi büyük ölçüde tamamlanmış durumda. Kalanları da yavaş yavaş hallediyoruz. Bu hafta küvet ve küvet standını aldık. Eşyaları odaya koydukça, henüz çoğu kurulmamış da olsa, bir bebek odası görüntüsü oluşmaya başladı ve bu beni çok mutlu ediyor. 3. trimesterde ortaya çıkan "Yuva yapma içgüdüsü" bende de etkisini arttırmaya başladı. Sürekli odaya gidip eşyalara dokunup, tulumlara bakıp tekrar katlamaktan kendimi alamıyorum :) Şimdi sabırsızlıkla Çağrı'nın kalan eşyaları kurmasını bekliyorum. O minik tulumları küçük küçük askılara asıp seyretmek istiyorum:)

Geçtiğimiz haftalarda seçtiğim perdelik kumaşın ne yazık ki perdelik kumaş olmadığını öğrendim ve üzerini çizdiğim bir konunun tekrar gündeme gelmesine biraz bozulmuş durumdayım. Yarın sabah yavaş yavaş Kadıköy'e gidip yeni bir kumaş bakacağım. Umarım eskisi kadar içime sinen bir renk bulabilirim.

Bu arada 9 günlük bayram tatilindeyiz ve Salı günü İstanbul'da anne ve baba ziyaretlerini yaptıktan sonra bir kaç günlüğüne İzmit'e geçeceğiz. Durumum çok fazla hareket etmeme elvermese de kendimi çok yormadan durumu idare etmeye çalışacağım. Umarım çok ağrım olmaz.

Baby Center'a göre bu hafta: Bebiş artık düzenli şekilde uyuyup uyanıyormuş. Amniyotik sıvı yutup, bol bol hıçkırıyormuş ( bol bol hissediyorum) Beyni hızla gelişiyormuş. Ciğerleri henüz gelişmemiş olsa da, doğarsa yoğun bir medikal destekle hayatta kalabilirmiş. ( aklımıza bile getirmiyoruz)

Çağrı'nın çektiği sanatsal göbek fotoğrafımızla haftayı kapatalım:)



Sevgiler,

İLKE & DENİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar