28 Ekim 2013 Pazartesi

Gebelik Günlüğüm : 29. Hafta

Merhaba

Geçtiğimiz Cumartesi itibariyle 29. haftayı tamamlamış durumdayız. 30. haftaya girdiğimize inanamıyorum. Tam zamanında gelirse, sadece 10 haftamız kaldı!

29 hafta 3 gunluk gebe


Geçtiğimiz haftanın büyük bir kısmını yine evde çalışarak geçirdim. Bayram sonrası ilk günler ofise gitmeye çabalamıştım ancak sandalyede oturmak beni yine çok zorladı. Artık kalan zamanı kah ofiste, kah evde geçirmeye çalışacağım.

Son çalışma günümü, her şey yolunda giderse 20 Aralık olarak belirledim. Umarım Deniz bana, izne çıktıktan sonra da bir süre evde dinlenebilmem için zaman tanır:) Ancak doğumla ilgili plan yapmanın anlamsız olduğunu bildiğimden, bunu sadece dileyebiliyorum :)

Doğum sonrasında da , 16 haftalık iznimi bitirdikten sonra yaklaşık 7 hafta toplu süt izni, 4 hafta ücretsiz izin ve 1 hafta kadar de senelik izin kullanarak, Deniz'in yanında en azından 6 ay kalabilmek istiyorum.

Bu haftasonu iki tam gün boyunca Çağrı'yla birlikte DO-UM'un "Doğum ve Bebeğe Hazırlık Kursu"ndaydık. Yorucu ama gayet bilgilendirici ve zevkli iki gün geçirdik. Mekanın Emirgan'da olması nedeniyle ulaşım biraz yorucu olsa da , diğer günlerden farklı olarak enerjimin ve yürüme kapasitemin daha yüksek olması sevindiriciydi. Sanırım Deniz, onun için iyi bir şeyler yapıyor olduğumuzu anladı ve beni çok zorlamadı :)



Kursta, doğumda yapılan rutin müdahelelerden, bunlardan kaçınmak istiyorsak tercihlerimizi ne şekilde oluşturabileceğimizden, doğum sonrası bebeğe yapılan rutin ve gereksiz uygulamalardan, lohusalıktan, pratik bebek bakımından ve daha bir çok konudan bahsedildi. Çok uzun süredir doğumla ilgili kaynakları hatmediyor olduğumdan dolayı, bunların  bir çoğu benim için yeni bilgiler değildi. Ancak bu kurs, kafamdaki bütün fikirleri toparlamama ve tercihlerimi netleştirmeme yardımcı oldu.

Doğumda uygulanan rutinleri biliyor olsam da, bebeğe uygulananlara çok aşina değildim ve Deniz'i bu saçma uygulamalardan nasıl korumam gerektiğiyle ilgili net fikirler oluşturdum.

Aşağıda bunları madde madde sıraladım. İlk doktor kontrolümüzde, doğum tercihlerimle birlikte bunları da doktorumla tartışacağım.

  • ·         Eğer sağlık durumu iyiyse, bebeğimin yıkanmadan ve giydirilmeden benim çıplak göğsüme konulmasını, sadece bir battaniye ile üzerinin örtülmesini, odanın loş olmasını, eşimle bana, bebeğimize bir "hoşgeldin" demek ve emzirmeyi denemek için mümkün olduğunca zaman verilmesiniz istiyorum.
  • ·         Eğer her şey yolunda ise ilk muayenesinin ilerleyen saatlerde kucağımda yapılmasını istiyorum.
  • ·         Bebeğime K vitaminin oral olarak, doğumdan bir kaç saat sonra verilmesini tercih ediyorum.
  • ·         Bebeğimin kordon kanını saklamayacağımdan dolayı, bebek doğduğunda ve ağlamaya başladıktan sonra kordonun hemen kesilmemesini, tüm kanın sonuna kadar bebeğime pompalanmaya devam etmesini (yaklaşık 3-5dk), sonrasında kordonun eşim tarafından kesilmesini rica ediyorum.
  • ·         Plasentanın doğal olarak doğmasını istiyorum.
  • ·         Tıbben gerekmediği sürece aspirasyon yapılmamasını istiyorum.
  • ·         Hepatit B aşısının ve antibiyotik göz merheminin uygulanmasını istemiyorum.
  • ·         Topuk kanının doğduğu gün alınmasını istemiyorum.
  • ·         Eğer herşey yolunda ise doğumhaneden bebeğimle çıkmak istiyorum.
  • ·         Hastanede kaldığımız sürece bebeğime anne sütünden başka hiçbir sıvı ve emzik verilmemesini rica ediyorum.
  • ·         Bebeğime yapılacak her türlü müdahele öncesinde bana ve eşime danışılmasını istiyorum.
  Sezaryen durumunda
  • ·         Bebeğimi karşılayabilmek için, eğer yeterli zamanımız varsa epidural sezaryen olmayı tercih ederim.
  • ·         Sezaryen ameliyatında eşimin yanımda olmasını, bebeğim doğar doğmaz bana verilmesini ve yukarıda bebeğimin doğumundan sonrası için yazdığım tercihlerime saygı gösterilmesini arzuluyorum.
  • ·         Bebeğin çıkış anında ışıkların kısılmasını istiyorum.
  • ·         Bebeğin yanımdan ayrılması gerekiyorsa, tüm işlemlerin odadan ayrılmadan babasının kucağında yapılmasını istiyorum.
  • ·         Genel anestezi ile sezaryen olmak zorunda kalırsam bebeğimin operasyondan çıkar çıkmaz eşime teslim edilmesini, varsa gerekli tıbbi müdahalelerinin eşimin yanında yapılmasını istiyorum.
      Doğum tercihlerimin tamamını başka bir yazıda paylaşacağım.
    
      Gelelim Deniz'in bu haftaki gelişmesine:

      Kafası ve gövdesi arasındaki oran normale yaklaşmış. Kendi bağışıklık sistemi de çalışmaya başlamış. Gözleri hareket ediyormuş. Ses, tat ve koku algıları tümüyle, ışık algısı da kısmet gelişmiş. İliklerinde sürekli alyuvar hücreleri üretiyormuş.

      Sevgiler

      İLKE & DENİZ








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar