25 Kasım 2012 Pazar

Ev Halleri vs.

Son zamanlarda biraz aralıklı yazmaya başlamışım. Şimdi farkettim. Bunun sebebi önceki haftalara göre yazacak daha az şey olması değil elbette, sanırım akşamları arkama yaslanıp bir şeyler yazmaya vakit bulamamamdan.

Özel bir şey yapmamış gibi görünsek de, son  haftalar biraz yoğun geçti gibi. Zaten haftada bir gün annemle, bir gün babamla görüşüp, en az bir gün de yogaya gittiğim düşünülürse, geri kalan günlerde de bir akşam program yapsak, haftanın nasıl geçtiğini hiç anlamıyoruz bile. Bir de bu hafta olduğu gibi bazı haftalar, Cumartesi İzmit'e gidip, Pazar dönüyoruz. İşte o zaman evi toparlamaya bile vaktim kalmıyor.

Mevsim kış, günler kısa. İşten gelip, yemek hazırlayıp yedikten sonra bir iki işle ilgilensem, hemen yatma saatimiz geliyor sanki. Eskisi gibi akşamları film izlemeye bile vaktimiz kalmıyor pek.
Durum böyle olunca, düzenli olarak ev işi ve yemek yapan insanlara gıpta ediyorum. Evdeysek bizde de iyi kötü yemek pişiyor ama temizlik konusunda ne yazık ki kendimi kasamıyorum. Gerektiğinden fazla bir şey yapacak zamanım yok zira.

Geçen hafta, Pazar akşamından iki çeşit yemek yapma fikrini hayata geçirdim. Bir çok ev kadınının bu yöntemi kullanıp, tüm haftanın yemeklerini Pazar'dan yaptığını biliyorum ama beni çok cezbeden bir durum olmamıştı bu şimdiye kadar. Bunun bir kaç sebebi var. Birincisi beklemiş yemek çok sevmememiz. İkincisi üst üste aynı yemeği yemekten hoşlanmamamız. Yemek yapma alışkanlığımın çok fazla ev yemeği tarzını yansıtmaması da ayrı bir sebep.

Gel gör ki, gönül her akşam orjinal ve tek seferlik yemekler yapmayı istese de, daha işten çıkmadan bir saat önce kararmış olan havada eve gelip, bir de yaratıcı davranmak pek mümkün olamıyor. Ben de içimdeki Türk kadınını uyandırdım ve Pazar günü pişirilip dolaba konacak Etli Patates ve Patlıcan Yemeği gibi türleri yürürlüğe soktum :)

Son zamanlarda, kış nedeniyle ben işten gelmeden haftalık pazarın toplanıyor olması nedeniyle pazar alışverişi yapamaz oldum. Yani alışveriş yapabilmiş olsak, bir çeşit yemeği daha zorlayıp haftayı garantilemek isterdim ancak dolapta 3 adet patlıcandan başka bir şey bulamadım :)

Önlem almazsam, bloğumun bir ev hanımı bloğuna dönebileceğini şu an dehşetle farkettim! Bu yüzden konuyu derhal kapatıyorum :)

Uzun bir süredir yazmadığım için harika haberi verme şansım da olmamış henüz: Çağrı iş değiştiriyor!
Şimdiki işinde geçirdiği 1 yıl 9 ayın sonunda, 10 Aralık'ta yeni işine başlıyor kısmetse. Bizi en heyecanlandıran konu artık Cumartesi günleri de çalışmayacak olması. Artık hafta sonlarımızın daha dolu dolu geçmesini umuyoruz. En azından kafamıza estikçe bir yerlere kaçma ihtimalimiz olacak artık :))
Bir diğer olumlu konu da Çağrı'ya araba verecek olmaları. Hafta sonu ve tatillerde de araba bizde kalacak. Uzun bir süre arabaya ayıracak bir bütçemiz muhtemelen olmayacağı için bu iyi bir şey. Daha önce illa arabamız olması gerektiği gibi bir düşüncemin olmadığı konusunda bir şeyler yazdığımı elbette hatırlıyorum.
Ama arada hafta sonları sağa sola kaçacak olma ihtimalini seviyor olduğumu inkar etmeyeceğim:) Umarım Çağrı ve benim için bu güzel bir dönemin başlangıcı olur. Allah bize bir de bebek verirse :)

İLKE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar