24 Ekim 2012 Çarşamba

Bayram Geldi :)

Yarın kurban bayramı. Çağrı da ben de evdeyiz bugün arefe gününün resmi tatil olması nedeniyle. Uzunca bir süredir, hem ikimizde de şiddetli bel ağrısı olduğu ve açıkçası canımız da istemediği için temizlik yapmıyorduk.
Bugün kendimizi biraz zorlayarak da olsa temizlik yaptık beraber. Bizim eve bayramda gelecek kimse olmamasına rağmen adettendir dedik :)
Bu arada ay sonuna ulaşamadan maaşlarımızın neredeyse bitmesi nedeniyle, düşündüm taşındım ailelerimize giderken götürebileceğimiz süslemeli kurabiyeler yapmaya karar verdim. Kurabiye süslemeye uzun zamandır özensem de hiç el atmamıştım.
Cumartesi günü elmalı kurabiye yaparken artan hamurları çok ince açıp, kalp şeklinde kalıplar keserek minik bisküviler yapmıştım. Hatta daha da hamur artınca şu aşağıdaki elmalı tartı yaptım Çağrı'ya :) Yanındakiler de minik kalp bisküvilerim. Kapaklı bir kapta uzun bir süre muhafaza edilip, çayın ya da kahvenin yanında bir iki adet ikram edilebilir.

Elmalı mini tart ve kalp bisküviler

Neyse konuyu dağıtmayalım. Yine bu kurabiye hamurundan yoğurdum ve bir kısmını kalpli, bir kısmını büyük yuvarlak şekillerde hazırladım ki üzerine bayram mesajı yazmak kolay olsun. Bu arada kalıptan çıkınca artan hamurlardan çok fazla kaldı ve daha önce bir blogda gördüğüm gibi bir cm uzunluğunda ve genişliğinde keserek tepsinin boş yerlerine serpiştirdim. Bunları evde atıştırmak için sakladım. Geri kalanlar şu an soğuyor, süsledikten sonra-becerebilirsem tabii- fotoğraflarını çekip buraya koyacağım :)
Bu arada süsleme için daha önce markette gördüğüm Dr Oetker'in tüpte süsleme boyalarından aldım. İlk kez deneyeceğim umarım bir şeye benzerler. 
Bu arada kurabiyeleri nereye koyacağımı düşünüyordum ki evdeki yüzlerce boş altın kesesinden büyük boy ve tül olanlarını kullanabileceğimi düşündüm. Hemen yıkadım ve kuruttum. Süslemeleri yapıp kuruttuktan sonra içlerine koyacağım. Küçük kutular olsaydı iyiydi ama ayrıca para harcamak istemedim.

anaokulu faaliyeti :))

Evet sonuç yukarıda. Kurabiye süsleyenlerin önünde saygıyla eğiliyorum. Yorumsuz!

İLKE


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar