20 Ekim 2012 Cumartesi

Doktor Doktor

En son bu yazıda ertesi gün doktora gideceğimden bahsetmiştim. Sonra hazırlıktı misafirdi derken yazmayı atlamışım.
13 Ekim'de Gazi Bey'le olan ilk randevuma gittim. Oldukça sıcak kanlı ve güler yüzlü biri olması kendimi iyi hissettirdi. Biraz konuşup benimle ilgili notlar aldıktan sonra muayeneye geçtik. Muayenede de oldukça ilgili ve dikkatliydi. Aylar önce kendiliğinden yok olan kocaman kistim, yerini "polikistik over" denen bir sürü küçük kiste bırakmış. Bu biraz moralimi bozdu ama bu konuda doktorun çok olumsuz bir tablo çizmemesi iyi geldi. Adetlerimin düzensiz olması ve mevcut kistler nedeniyle yumurtamanın olmaması ya da zamanının bilinememesi ihtimali yüksekmiş. Bu nedenle "ovulasyon testi" ya da doktor eşliğinde yumurta takibi gibi yöntemler kullanabileceğimizi anlattı. Henüz yolun çok başında olduğumuz için hiç böyle şeylerle uğraşmak istemediğimi, doğal yollardan olmazsa, bir kaç ay sonra bu yöntemlere başvurabileceğimi söyledim. O da bana hak verdi. Rahatsızlığım nedeniyle kullandığım ilaçları sordum. Ecopirin'i devamlı kullanabileceğimi, sadece 150 yerine 100 mg'ye düşürebileceğimizi, Noortopil'i özellikle ilk 3 ay kullanmamam gerektiğini, sonrasında gerekirse devam edebileceğimi söyledi.
Sonrasında tahlillerimi sorması üzerine, son bir sene içinde yaptırdığım tüm tahlilleri önüne serdim:) Tahlil konusunda portföyüm oldukça geniş :) Medipol'de daha önce verilen listeye göre çok eksiğim olmasına rağmen, elimdekileri yeterli buldu(hormon testleri, smear, tam kan sayımı, açlık kan şekeri, rubella)  ve sadece Toksoplazma testi yaptırmamı istedi. O zaten aklımdaydı ama nedense bir türlü zaman bulup yaptıramamıştım. Nasılsa gebelik başlayınca bir sürü test tekrar yapılıyor zamanı gelince. Her şeyi çok da önden yaptırmaya gerek yok. Hem ne kadar süreceği belli değil. Yapılan testler de geçerliliğini kaybedebilir.

Sonra sıra benim için en önemli konuya geldi. Her hangi bir sorun olmazsa doğal doğum yapmak istediğimi ancak aksine ikna edilmeyeceğime dair doktoruma güvenmek istediğimi anlattım. " Ben muayenede buna engel bir şey görmedim. Her hangi bir sorun olmazsa tabii ki normal doğum için tüm şartları zorlarız." dedi.
Bu konuşma içimi şimdilik rahatlattı. Henüz adama ahiret soruları sorup, tepkilerini ölçmek için çok erken olduğunu düşündüğümden, daha detaylı bir konuşmayı gebelik dönemine sakladım :) Zaten daha gitmeden bir kaç email attığım için nasıl bir şeyle karşılaşacağını aşağı yukarı tahmin etmiştir ama şimdiden gözünü daha fazla korkutmak istemedim.


Vakti gelince bu doğum planındaki bütün konuları konuşacağım. Teşekkürler Blogcu Anne! Okuduğum blogların bu konuda gerçekten çok yararı oluyor. Çoğu kişi normal doğum deyince her şeyin normal olduğunu düşünerek bu ayrıntıları dikkate bile almıyor. Ancak günümüzde normal doğumların çok azı doğal, müdahalesiz şekilde gerçekleşiyor.
Elbette kendimi çok fazla şartlayıp sonradan hayal kırıklığına uğramak istemiyorum. Nelerle karşılaşacağımızı şimdiden bilemeyiz. İşte tam da bu yüzden doktoruma ve yönlendirmelerine koşulsuz güvenmek istiyorum. O bana sezaryen yapmamız gerekiyor derse gerçekten de öyle gerektiğine inanmalıyım. Bakalım kısmetse yaşayıp göreceğiz!
İLKE



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar