16 Ekim 2012 Salı

Sigorta sorunsalı

Daha önce bebiş için yaptığım hazırlıklardan biraz biraz bahsettim ama çok ayrıntıya giremedim sanırım.
Sigorta, hastane, doktor seçimi ve hazırlık olarak neler yaptığımı kısa kısa yazmak istiyorum. Böylece kendime de ihtiyaç duyabileceğim bir özet çıkarmış olurum.

Sigorta araştırmalarına geçen yıl Kasım ayında başlamıştım, bir sene önce yaptırılması gerektiği aniden aklıma düşünce.
Birden heyecanlanıp sigorta paketlerini vs incelemeye başladım. Yeni doğum yapan arkadaşlarıma mesaj atıp hangi sigorta şirketlerini kullandıklarını, neleri kapsadığını, memnun kalıp kalmadıklarını sordum. Bir kaçından yanıt geldi ve özellikle dikkat etmem gereken noktalar kafamda belirmeye başladı.
Sonra bir kaç sigorta şirketine email atıp teklif istedim. İlk cevap Yapı Kredi Sigortadan geldi ve çoğu konuda olduğu gibi, bunda da en erken davranan kazandı ve sonuçta bunda karar kıldım.
Ama öncesinde bir kaç yerden daha teklif aldım. Ancak asıl konu şirkete değil, poliçeye karar vermekmiş sonradan anladım. Daha önce hiç özel sağlık sigortası yaptırmamış biri olarak, özel sağlık sigortası olunca istediğin doktora, istediğin kadar gider muayene olursun diye düşünüyordum. Ayakta tedaviyi dahil etmemek gibi bir düşünce aklımda hiç yoktu. Sonra sigortacıyla görüşme yapınca, ayakta tedaviyi dahil etmenin aslında ekstra masraftan başka bir şey olmadığını farkettim. Örneğin senelik 10 adet muayene içeren bir poliçe için, içermeyene göre iki kat fazla para ödüyorsunuz ki zaten aradaki fark benim sene boyunca ücretli bir doktora verdiğim miktar kadar.
Sigorta yaptırdığınız zaman zaten anlaşmalı hastanelerde muayene ve tetkiklerinizi oldukça indirimli bir şekilde yaptırabiliyorsunuz zaten. Daha da kötüsü, sigorta olayı hasarsızlık esasına dayandığı için, kullandığınız her muayene hakkı hasar olarak görülüyor ve bir sonraki sene için ek prim talebine yol açabiliyor. Eğer muayene haklarınızı kullanmazsanız, yenilemede indirim yapıyorlar bir miktar. Önceki hastalıkların hiç biri sigorta kapsamına alınmıyor. Tüm bunlar bir araya gelince, sigortanın çok da büyük bir rahatlık olmadığını iyice kavrayıp , olayı hiç abartmadan sadece doğum teminatını kapsayacak şekilde minimum tutarda bir poliçe almaya karar verdim. Normalde insanların YKS'yi seçmesindeki en büyük nedenlerden biri de "Yapı Kredi Sigorta Bebeği" denen uygulama. Diğer firmalarda doğan bebek bir kaç hafta sonra kapsam altına alınırken, burada doğar doğmaz poliçeye ekleniyor ve doğuştan gelen hastalıklar da dahil ediliyor. Ancak sonra, bebeğin doğar doğmaz kapsama alınması için ayakta tedavinin dahil edilmesinin gerektiğini öğrendim. Çünkü bebek annenin poliçesinin aynısını alabiliyor. Dolayısı ile en basit poliçe tezimi daha da güçlendirmiş olup, bebeği doğduğunda sigorta ettirmekten de bu şekilde vazgeçtim.
Yaptırabilsek tabii ki çok iyi olurdu, Allak korusun her şey olabilir, ama ne yazık ki, riskleri öngörüp çözüm arama lüksünü sağlayacak kadar kazancımız yok. Şu anda bebek kararı vermiş olmamız bile yeterince cesaret istiyor, para durumumuz göz önüne alınırsa:)
Bunları düşününce, acaba hiç sigorta yaptırmasam mı diye bile aklımdan geçti. Ancak sonradan pişman olmama için yaptırdım gitti. Pekala SGK anlaşması olan bir özel hastanede de farkını ödeyip doğum yapabilirdim ama büyük bir ihtimalle sigorta yaptırmamış olsaydık, o parayı biriktirmemiz mümkün olmazdı.
Sonuç olarak ilk sene sadece doğum teminatını başlatmaya yarayacak,içinde hiç bir şeyin olmadığı bir poliçe satın aldım. Bu Aralık ayında yenilerken, içine 3500 TL doğum teminatından başka bir şey koydurmayacağım.
İş yerinden de 3000 TL teminatlı ve YKS'ya ait bir poliçem var. İkisini birlikte kullanınca fazla fazla yeteceğini düşünüyorum.
Şu anda, doğum teminatının başlaması için gerekli olan bir senelik bekleme süremizin bitmesine 2 ay kadar kaldı. Bir süreyi doldurmayı beklemeden, önümüzdeki ay çalışmalara başlayacağız kısmetse.

Hastane ve hazırlıklarla ilgili daha sonra yazacağım.

İLKE


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar